Povestea unei mașini scoase la vânzare începe înainte ca anunțul să ajungă pe site-urile de profil. Dar cum pregătește, de fapt, un samsar o mașină înainte s-o scoată la vânzare pe olx.ro sau pe autovit.ro?
Specialiștii de la 99Vehicles explică pașii urmați de cei care scot mașini la vânzare pe bandă rulantă.
Samsarul cumpără mașina pe care urmează să o promoveze ca fiind “full de full” și cu “zero probleme tehnice”. Are un singur obiectiv: să facă profit. Așa că o cumpără lovită, uneori chiar daună totală, sau cu mulți kilometri, cu probleme mecanice ascunse. Uneori este vorba despre o mașină confiscată și scoasă la licitație.
Mașina este adusă în țară pe platformă pentru o sumă între 300 și 600 de euro. Dacă mașina vine pe roți, viitorul vânzător va plăti aproximativ 200 de euro.
Odată adusă în țară, dacă mașina are mulți kilometri, prima grijă a samsarului este să o facă să fie “ca nouă”. O scapă de sute de mii de kilometri și o poate aduce de la 300-400.000 chiar la 70.000.
O face să arate ca în fotografiile de prezentare din anul în care a fost oficial dezvăluită: îi face un polish, un detailing interior, curățare compartiment motor. Îl costă cam 650 de lei (130-140 de euro). Ședința foto cu vehiculul în prim plan este urmată uneori de o prelucrare a fotografiilor, astfel încât imaginile din anunț să atragă atenția.
Inventează o poveste pentru a o vinde. Așa apar doctorii care mergeau cu mașina respectivă doar la cumpărături sau bătrânica simpatică ce folosea automobilul doar în weekend. O pune apoi la vânzare, iar anunțul, de cele mai multe ori promovat, include o listă interminabilă de dotări.
Conform celor de la 99Vehicles, de la 7000 de euro, cât a dat pe mașină, samsarul va cere cel puțin dublu. Ce îi sfătuiește autorul vlog-ului pe cei care vor să-și cumpere mașini din străinătate?